Ο καιρός τώρα

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Η αξία του πλάνου σεμιναρίου σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα




Το να ξεκινάει ένας εκπαιδευτής τη διδασκαλία ενός προγράμματος χωρίς να έχει δημιουργήσει ένα πλάνο για το σεμινάριο του, είναι σαν να ξεκινάμε για ένα ταξίδι και να μην έχουμε πάρει μαζί τις βαλίτσες μας. Ένα πρόγραμμα χωρίς πλάνο εκπαίδευσης είναι καταδικασμένο να αποτύχει αφού ξεκινάμε το ταξίδι της γνώσης χωρίς να έχουμε υπολογίσει τα θέλω και τις επιθυμίες των μαθητών μας. Το πλάνο σεμιναρίου είναι εκείνο που θα καθορίσει με ποια σειρά θα γίνουν τα μαθήματα, πόση ώρα θα διαρκούν, πια μέσα θα χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτής για τη προσέγγιση των εκπαιδευομένων.
Πάμε να δούμε πια είναι τα κύρια σημεία ενός πλάνου σεμιναρίου:
·                    Το όνομα του σεμιναρίου
·                    Το προφίλ της ομάδας που θα εκπαιδευτεί
·                    Σκοποί και στόχοι του σεμιναρίου
·                    Το χρονοπρόγραμμα του σεμιναρίου
·                    Τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση
·                    Οι μέθοδοι διδασκαλίας

Κανένα από τα παραπάνω στοιχεία δε θα πρέπει να λείπει από το πλάνο ενός σεμιναρίου. Είναι όλα πολύ σημαντικά γιατί το καθένα δίνει και μια ξεχωριστή πληροφορία για το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουμε.

Το όνομα του σεμιναρίου θα πληροφορεί εμάς και όποιον άλλο ασχοληθεί με το σεμινάριο για το θέμα με το οποίο ασχολείται το σεμινάριο αυτό.
Στο προφίλ της ομάδας των εκπαιδευομένων, δίνουμε βασικές πληροφορίες για τα άτομα που θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο αυτό. Για τον αριθμό των ατόμων που αποτελούν το τμήμα, για τις γνώσεις τους επάνω στο συγκεκριμένο θέμα και άλλες πληροφορίες.
Πολύ βασικό κομμάτι είναι οι σκοποί και οι στόχοι του σεμιναρίου αφού με αυτούς δείχνουμε το που θέλουμε να φτάσουμε αλλά και το πως θα φτάσουμε εκεί.
Με το χρονοπρόγραμμα ορίζουμε με ποια σειρά θα γίνουν τα επιμέρους τμήματα του προγράμματος και πόσες ώρες θα διαρκέσει το καθένα. (Ανάλογα με το πόσο σπουδαίο είναι κάτι για την ομάδα που εκπαιδεύουμε ανεβαίνει στη λίστα του χρονοπρογράμματος π.χ. για μια ομάδα μπορεί να είναι πιο απαραίτητο το να κάνει υπολογισμούς από το να γράφει κείμενα, έτσι λοιπόν σε αυτούς θα διδάξουμε πρώτα το Excel και μετά το Word).
Με αυτό το τρόπο υπενθυμίζουμε και στον εαυτό μας αλλά και σε κάποιο συνεργάτη μας που μπορεί κάποια στιγμή να μας αντικαταστήσει για τη σειρά διδασκαλίας των μαθημάτων έτσι ώστε να αποφευχθούν κάποια στραβοπατήματα.
Στα μέσα διδασκαλίας ορίζουμε ποια θα είναι εκείνα τα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων έτσι ώστε να περάσουμε στους μαθητές μας τα διάφορα κομμάτια της ύλης. Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε υπολογιστές, πίνακες, προβολικά συστήματα, αναδραστικούς πίνακες, ασκήσεις και πολλά άλλα εργαλεία ανάλογα με τη δυνατότητα που μας δίνει ο χώρος στον οποίο θα γίνει η εκπαίδευση, αλλά και με βάση το προφίλ της ομάδας μας και τα πράγματα που θα την προσελκύσουν και θα κάνουν πιο ζωηρό το μάθημα.
Οι μέθοδοι διδασκαλίας είναι εκείνο το κομμάτι του πλάνου που ορίζουμε τον τρόπο με τον οποίο θα περάσουμε τη κάθε πληροφορία στους μαθητές μας. Αυτοί οι τρόποι μπορεί να είναι, κλασική διδασκαλία, ερωτήσεις και απαντήσεις, συζήτηση, ασκήσεις, παρουσίαση και πολλές άλλες.
Έτσι λοιπόν αφού έχουμε το σωστό χάρτη μπροστά μας μπορούμε άνετα να ξεκινήσουμε το ταξίδι προς τη γνώση!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...